27 Haziran 2006 Salı

TEŞUP' UN SEMBOLÜ - HATTUSAS

Çorum 'lu olupta oraya özgü bişileri mozaik e dökmemek ayıp olur dimi !?

Bende böyle düşündüm ve Almanya için tasarladım... Bayada bi yapıp gönderdim. Malum Çorum Hitit Medeniyetine başkentlik yapmış bir ilimiz... Hattuşaş... Caaanımm memleketim.. Hititlerin Fırtına tanrısı Teşup'un sembolü geyik figürünü döktüm taşlara...

Aslının boynuzları daha çoktu ben birazcık minimalize ettim.

Hatta minimal olarak düşünülmüş bi heykelciğinin resminden çıkardım demek daha doğru olur.
Arka fonda Afyon gri kullandım. Ama gri taşları kerpetenle kırıp eğim vererek,
şemsiye gibi dizerek zemine hareket kazandırdım... Geyik figüründe ise
0,5cm lik taşlar lullandım.

Kullandığım Doğal taş çeşitlerim; Noçe traverten, Sarı traverten, Beyaz traverten, Ege kahve, Afyon gri.
Bir dönem okul projesi olarak güneş kursunuda yapmıştım yani eti nin logosu. resmi yok ama tekrar yapacağım özel olarak. Ama sırada 12 Tanrı figürleri bekliyor...
Saygıdeğer fahri hemşehrimiz Mahfi Eğilmez 'e de bu konu açılınca yer vermemek olmaz ... İşte onun linkide burda :) .. Hititler konusunda muazzam araştırmaları var kendisinin.... Okumanızı tavsiye ederim...



8 Comments:

Adsız said...

Cok sükür Pelin kizim.Bende yaz tatilinne girdin zanettim epey bir ara verdin o güzel islevlere cani gönülden takipteyim.

Sevg,Sayg.

6/27/2006 10:49:00 PM

z.pelin said...

Canımsın Erdil baba sağolasın :)..
Ama benim yaz tatilim yok :( yaklaşık bi 10 yıldır bu şirkete girdiğimden bu yana izine çıkmıyorum.. Daha doğrusu çıkamıyorum izin parasını almak işime geliyor şu dar zamanlarda..
Babam herbalife işine girecek ona nakit ayarlamak için uğraşıyorum...
Allah kimseyi Darda bırakmasın ne zormuş parasızlık :(...
Kendimi sanata bile veremez oldum .. Eve geliyorum güm yatak olayı.. Bide bu telaşenin içinde ehliyet sınavı ve kursu çıktı inş. sorunsuz alırımda o davada kapanır...
Güncellenmelerde gecikme olursa mazur görün bu ara lütfen..
Işık ve sevgilerimle...

6/27/2006 11:24:00 PM

Adsız said...

Offf niye bu sıkıntılar, dertler hep seni buluyorr? İnşallah en kısa sürede halledersin tüm sorunlarını

6/28/2006 09:16:00 AM

z.pelin said...

Aslında hep beni bulmuyor abisi.. Sadece gitmiyor... :)
kader utansın! Zaten Çilek Hanım ın sayesinde müslümcü gibi geziyorum kollar vahim durumda tümden arabesk takılayım bari :)
kısmet çekilecekmiş çekiyoruz.. Diliyorumki çabuk bitsin bunun için dua edip duruyorum..

6/28/2006 10:27:00 AM

Adsız said...

Bundan sonra benim Pelin kizim degilsin.

Bundan sonra benim melek kizimsin.
Iki kizim vardi sen bundan sonra 3.cü kizimsin.

O yorgun kizim inan bana cok yakinda gülen kizim olacak.

Erdil baba dedi dersin.

6/29/2006 08:48:00 PM

Adsız said...

çok güzel ellerine sağlık sevgiler

7/01/2006 01:16:00 PM

Adsız said...

Yeni Postlar gelmez oldu :((

7/03/2006 12:40:00 AM

Adsız said...

look at copy bags to take huge discount I0PD0616