2 Haziran 2006 Cuma

MOZAİK - SELİMİYE



_ Selimiye... Katalog ön çalışması sırasında İstanbul' lu bi müşterimiz isimlerini verdi :)
_ 1*1 cm taşlardan üretildi.
_ Benim ilk Autocad tasarımım ...

_Kullanılan taşlar;
-
Afyon Beyaz
-Afyon Gri (Gök)
-Akşehir Siyahı
-Beyaz Traverten
-Sarı Traverten
-Noçe Traverten (kahverengi)

_ Taşlar ilk önce 1*1 cm ebadında kesiliyor. Ardından vibrasyonlu eskitme makinalarında su ve aşındırıcı abrasivlerle , taşlar eskitiliyor. Kurutulup dizime geçiliyor. Modelde eğimli kısımlarda taşları yerleştirirken aralarında fazla boşluk kalmaması için taşlar bi önceki taşın bıraktığı açıya uygun olarak kerpetenle kırılıyor. Kırma işleminde genelde ellerde nasırlar ve ayrıca taşı kırıyorum diye elini kesenler oluyor :) ...
_ İlk mozaik çalışmaya başladığım dönemde kerpeten kullanılmıyordu. Ve bende çözüm yolu üretmeye çalışırken ilk adım olarak pense ile taşın bi kısmını şekillendirip sonra su zımparasında saatlerce şekil vermeye çalışırdım. Baktım iş yürümüyo , patron ters ters bakıyo; olmayacak böle dedim. Ve İtalyan mozaik firmalarının kataloglarını karıştırırken baktım kerpeten kullanılıyor bende edindim bi tane. Okula ilk götürdüğüm gün kerpeteni tamircimi olacaksın ne yapacaksın gibisinde baya bi dalga geçilsede ben işin kolayını buldum.. Sonra onlarda benim izimden gittiler :) .
_ Daha önceden mozaik üretimine başlamış olan firmalarda kerpetenden bi haberlerdi o zamanlar giyotin benzeri taş kırma makinaları kullanıyorlardı.. Kerpeten kullanımına sonradan tüm firmalar geçti işin pratik yanı bu çünki...

3 Comments:

Adsız said...

BÜYÜKSÜN!

MOZAİK 'te Türkiye'yi Kerpeten ile tanıştıdığın için minnettarız.....

Yüzel yazı olmuş ayrıca bende beklerim

6/02/2006 02:53:00 PM

z.pelin said...

aşkolsun sana :( geç dalganı !!!

6/02/2006 03:36:00 PM

Adsız said...

Gecenin ortasini bile gecti ama degdi uykusuzlu ga bak senden hep böyle detayli anlatmani bekliyorum hic olmazsa emegi de taniyalim. insan baktikca öykü yazisi geliyor. Sag olasin kizim.
Sevgiler

6/03/2006 02:28:00 AM