8 Haziran 2006 Perşembe

MOZAİK AYASOPHIA 2 - KALSEDON

Ayasophia 1 ile aynı model... Bu mozaik te sadece renkler farklı kombinasyonlarda kullandı.

Bu arada alttaki image fotoğrafında dekor olarak kullanılan doğal taş Kalsedon... Kalem ise Granit...
_ Kalsedon adını Kadıköy' den alır. Eski tarihlerde Kadıköy den çıkartılan bir doğal taş. Kadıköy'ün eski adı Kalsedoni imiş, banada Süs taşları dersimize giren hocam Osman Gazi Ünv. Maden Müh. Bölüm Başkanı Prof.Dr. Rıfat Bozkurt anlatmıştı.
_ Kalsedon dağdan çıkarıldığında masmavi dir. Güneş gördükçe rengi açılır. Koyu renklileri makbul ve değerlidir. Yarı Kıymetli Süs Taşıdır. Takılarda; özellikle gümüşle beraber ve dekorasyonda doğal haliyle veya minik heykelcikler olarak kullanılır...
_ Fotoğraftaki taşın içinde bir miktar su var. İlginç yanı ise suyun buharlaşmaması... Bu su incelense oluşumundaki zamanda ne tür bir yaşam var bunu anlatabileceğini söyledi uzmanlar... Ama patronum bu parçaya kıyıpta bir deneye vermeyi düşünmedi :) Aslına bakarsanız bende düşünmezdim...

2 Comments:

Adsız said...

pelisi,valla gördükçe hayret edip duruyorum.hep aynı oluyor ama ellerine yüreğine sağlık.
kalsedonun da kadıköy'den ismini aldığını senden öğrendim.Herkesin herkesten öğreneceği bişey var ...Biz onu "kalseduan" diye yazıldığı için hep yabancı kökenli zannederdik.kelimenin yarısını oluşturan kalse sözcüğü ise kalsik yapıdan geldiğini belirtirdi.:) valla ben kökenin bize ait olduğunu duyunca gururlanıyorum.Bu sebeple diyolar belki de türkiyem taşı toprağı altın diye...sevgiyle kalın,pelinciğim bu çalışmalarının da devamını dörtgözle bekliyorum

6/09/2006 01:12:00 PM

z.pelin said...

Dersime giren hocamız Prof.Dr.Rıfat Bozkurt süstaşı konusunda Türkiye'de sayılı isimlerdendir... Kendisi aslında maden mühendisi fakat kendini komple bu konuya adamış bir akademisyen.. Süstaşı konusun başta Almanya olmak üzere bir çok avrupa ülkesinde bulunmuş ve eğitim almış.
Eskişehirden haftada 3 gün bize eğitim vermek için gelirdi.. Ve bende çok taktir eder özenirdim kendisine..
Hatta bir gün sınavdan geç çıkmıştık ve Rıfat bey bizi sınıfta bekliyordu çıktığımızda "hocam bi 5dk müsade etseniz bir sigara çay içsem" demiştimde "tabi" deyip 1dk sonrada tüm sınıfı ve torba torba mineralleri alıp kantine getirmişti :) Ve ders anlatırkende bıkana kadar çay ısmarlamıştı :)) Aslında bi ara fırsatını yakalayıp ziyaretine gitmek lazım...çok konuştum sıkmayım...

6/09/2006 03:49:00 PM