17 Mayıs 2006 Çarşamba

Türkçe Vuruşarak Çekilirken


Ece'm in tavsiyesi... Bende aldım sayılır ;)
Tüm üçüncü dünya ülkelerinde oynanan oyun, şimdi de Türkiye'de sahneleniyor. Türk genci, Türkçe düşünemez, dolayısıyla yazamaz, hatta konuşamaz duruma sürüklenmeye çalışıyor. Bunu amaçlayan Batı, entel takımımız'ı çoktan ele geçirdi. Onlar, aynı zamanda toplumsal iletişimde köşe başlarını tutmuş, yerli kültür köleleri. Türkçedeki yozlaşmaya da elebaşlık ediyorlar.

Elinizdeki kitap , Şefik Sezer Seçkin'in dil konusundaki yarım yüz yıllık tecrübesiyle kaleme aldığı şu ana öğelerden oluşuyor.

Dilimizde sokuşturulan ve ne yazık ki günümüzde yaygın olarak benimsenen yabancı kelimelerin, mutlaka öğrenilmesi gereken Türkçe karşılıkları

Kültür Köleleri'ne karşı "Özgür Türk" Küçük Sözlük'ü
Dünya küçülürken Türk'ün dışa açılan penceresi büyüyor. Daha da büyüyecek. Öncelikle medya çalışanlarımız olmak üzere hepimiz için önemli bir kılavuz

23 Avrupa Dilindeki İsimlerin Doğru Okunuşu ve Yazılış Şifreleri
Batı ülkesi insanlarıyla daha iyi iletişim kurmak, dışarıda can sıkıcı, hatta komik duruma düşmemek için adımızı onların doğru okuyacağı biçimde nasıl yazabiliriz?

Türkçe İsimlerin Uluslararası Yazılışı
Bu özgün kitabın, medyamız için benzersiz bir kaynak eser olmasının yanı sıra, her Türk'ün zihninde bir dil bilinci ufku açacağına inanıyoruz.

-Mamografi hayat kurtarır.

4 Comments:

Adsız said...

ARKADASLAR,
DUN AKSAM SEZER ABIMIZIN KITABINI OKUDUM.YAZARI TANIMAK DAHA BIR
ZEVKLI OLUYORMUS.AMA TANIMAYANLAR DA SEZER ABI HAKKINDA KOLAYCA
FIKIR SAHIBI OLABILIRLER.NEDEN MI? SEZER ABININ O
SIKMADAN,EGLENDIREREK OGRETME TARZI VAR YA!!
SEZER ABI "KULTUR KOLELERI"NI ANLATMIS.BEN DE EN BASTA DEDIM "AAAA
DOGRU BOYLELERI COK VAR"AMA OKUMAYA DEVAM EDINCE DOGRUSU
ENDISELENMEYE BASLADIM;"YA BEN DE BUNLARDAN MIYIM?" DIYE.SONUCTA
KARAR VERDIM.BEN ONLARDAN SAYILMAM,YANI PEK SAYILMAM.BENDE DE VARMIS
AMA:)KENDINIZI SINAYIN BOLUMLERININDEN GECTIM AMA "KULTUR
KOLESI"OLANLARIN KULLANDIGI KELIMELERDEN ( TIPATIP AYNILARI DEGILSE
DE )BEN DE KULLANIYORMUSUM.HELE KI YAZILI OLARAK BILDIGIM
INGILIZCE'YI,KENDIMI TANITACAK KADAR KONUSAMAZKEN(YANI PEK COGUMUZ
GIBI BILDIGINI KONUSAMAMA)BIR YABANCI ULKEYE GIDIP VE ONLARIN DA
YABANCI DILI OLAN BU DILLE ORDA ILETISIM KURMAYA CALISTIGIM ICIN NE
YAZIK KI HALA BAZI KELIMELERI INGILIZCE KULLANIYORUM.OZELLIKLE DE
ORDA EGITIMINI ALDIGIM BAZI ELSANATLARI KONULARINDA TEKNIK
TERIMLERIN TURKCESINI ISE HIC BILMIYORUM.KONU ORAYA GELINCE DE YINE
SEZER ABI NIN SAPTADIGI GIBI AMERIKANCA "EEE","II" DEYIP
KALIYORUM.TURKCE DILBILGIM ISE KOTU OLMAMASINA RAGMEN KELIME
SECIMLERIM DE YANLIS OLUYOR.
BEN BU KITABI COK SEVDIM.HEM KARSINIZDAKI INSANLARIN KULTUR DUZEYINI
OLCMENIZ HEM DE OZELESTIRI YAPMANIZ ACISINDAN SON DERECE
GUZEL.USTELIK YABANCI DILLERDEKI(23 DIL) KELIMELERI OKUMAK ICIN
YAPILMIS BIR ANAHTAR VAR KI HIC BIR KITAPTA BUNLARIN TAMAMINI BIR
ARADA BULAMAZSINIZ.BU SEBEPLE DE SEYAHATTE,BASUCUNUZDA,CANTANIZDA
TASIYABILECEGINIZ BIR KITAP.
KESKE IMKAN OLSA DA HABER SPIKERLERI BIRER TANE EDINSELER!!!!
BEN KITAP ELESTIRMENI DEGILIM,ELESTIRI HADDIM DE DEGIL SADECE BU
KITABI OKUYUNCA DUSUNCELERIMI SIZINLE PAYLASMAK ISTEDIM ,HEPSI BU....
SEZER ABIMIZIN ELLERINE SAGLIK,INSALLAH BASKA KITAPLARDA DAHA COK
SEYLERI OKUYUCU VE BIZLERLE PAYLASIR...
SEVGILERIMLE
ECE
not:BILMEYENLER ICIN;KITAPTA DA KISA BIR BIYOGRAFISI OLAN YAZAR S.SEZER SECKIN,HEMEN TUM ULKELERI GEZMIS KULTUR VE DILLERINI OGRENMIS AYNI ZAMANDA BUZ HOKEYI BASHAKEMI VE TURKIYE YE BU ISI GETIREN,BIRCOK ULKEDE BUZ HOKEYI BASHAKEMLERININ "SARC" =CAVUS DIYE HITAP EDEREK TANIYIP SAYGI DUYDUGU BIR KISIDIR.BIZ BUZHOKEYI HAKEMLERININ DE YETISTIRICISI VE BIRICIK AGABEYLERIDIR.

5/17/2006 01:36:00 PM

Adsız said...

merhabalar, blogekle banner resminin görüntülenmesinde bir problem var sanırım kodlarla ilgili.. sayfamıza uğrayıp yeni kodları da alabilirsiniz.. haber vermeyi uygun buldum..
iyi çalışmalar dilerim..

5/18/2006 08:15:00 PM

z.pelin said...

teşekkür ederim dungeon :)) sorun düzelmiştir :)

5/18/2006 09:17:00 PM

Adsız said...

Cici kizim ne güzel bir konu bu,
Tam kalbinden vurmussun .Birden kendimi düsündüm !, 40 yil yabanci bir ülkede ;
Bir de Ilk okul mezunu olusum.

Türkiye ye geldigim de bu gidisle
bir tercümana ihtiyacim olabilirmi ?

Cok sükür Cumhuriyet Gazetesi haftalik olarak geliyorda :))

Sevgilerle

5/25/2006 12:43:00 PM