22 Mayıs 2006 Pazartesi

GERÇEK DOSTLARA - CAN DÜNDAR

Hani, diyorum da, insanın gerçekten mükemmel bir dostu olsa... "Onu", şöyle, içine sindire-sindire, kocaman bir sarılsa... Yüreklilikle söylediğiniz... "Canım benim!.. dediğiniz... Telefonda bile saatlerce konustuğunuz, sıcacık biri... Özlediğinizde, hayal kurduğunuzda yanınızda o var mı? Sizi hiç yalnız bırakmayan biri... Cesur, sempatik, azimli, kararlı,.. Arayan, soran, "Seni özlüyorum" diyen biri. Böyle bir canlı ile her şeyi konuşabilir, paylaşabilirsiniz. Yanıltmaz! Anlayışla karşılar her şeyi... Hataları, günahları-sevapları, her bir şeyi konuşabilirsiniz onunla... Bir arayış içinde olmanıza gerek yoktur. O kendiliğinden çıka gelir zaten. Bir gün bir bakarsınız, karşınızda... Bir de bakmışsınız sımsıcak sohbetler, derin konular, sırlar, paylaşımlar... Kimseye söyleyemediğinizi, en yakınınıza anlatamadığınızı, geçmişteki izleri, geleceğe dairlerinizi, sadece ona anlatır olursunuz. Kadın, erkek fark etmez. Bir dost bulun! Ama gerçek olsun. Aradığınızda işinizi değil, sizi soran... Kötü gününüzde ev sahibi, iyi gününüzde kiracınız olsun. Anlatsın, konuşsun, açık-seçik, korkmadan yaşasın. Güvensin! Cinsiyeti olmasın! Bir kartal kadar haşin, bir maymun kadar şaklaban, bir ceylan kadar narin olsun. Doğruları söylesin. Gözleriyle ve kalpten konuşsun. Yaşasın! Doya doya yaşasın, doya doya yaşatsın. Beyninden değil, yüreğinden versin. "Olsun varsın! Paylaşırım." desin. Bir dostunuz olsun. Sizi ve benliğinizdekileri paylaşsın... Dost olsun! Ama...
Gerçek bir dost..
D O S T Ç A K A L I N.......
Isik ve sevgiyle...


-Mamografi hayat kurtarır.

5 Comments:

Adsız said...

çok güzel yazmış ama insanı üzen bir yazı
üzüyor çünkü insan öyle bir dost düşlüyor

5/22/2006 12:20:00 PM

Adsız said...

Yaziniz bu günlerde aradigimizi anlatiyor bir sairimiz demiski:)

Dost Bildiklerim.!



Sanırdım gündüzdü onlarla gecem
İçimde ümitti dost bildiklerim
Ne zaman yıkılıp yere düştüysem
Bırakıp da gitti dost bildiklerim
Hepsi varken baharımda, yazımda:
Kışın bir burukluk kaldı ağzımda
Seneler senesi oysa gözümde
Cihana eşitti dost bildiklerim
Nerde o sözlere kandığım günler?
Her gülen yüzü dost sandığım günler
Acıdan kahrolup yandığım günler
Ta canıma yetti dost bildiklerim
Meydana çıkalı asil cehreler
Aydınlanmaz oldu artık geceler
Yalanlar tükendi, indi maskeler
Birer bitti dost bildiklerim
Korkar oldum bana *dostum* diyenden
Yoksa yok olandan, varsa yiyenden
Ne onlardan eser kaldı ne benden
Beni benden etti dost bildiklerim

5/22/2006 01:26:00 PM

z.pelin said...

merhaba :))Horus ve Ayn yorumlarınız için sağolun...ikinizede katılıyorum..
Horus.. önce bireysel olarak dost olmayı düşünmemiz ve o şekilde hareket etmemiz gerekmezmi ? ben bu şekilde düşünüp herkese dostça yaklaşıyorum ..tabi :)) genelde üzülende oluyorum bu tavrımdan dolayı .. ama bu sayede yakaladığım çok hoş dostluklar var :))..
Ayn..evet ama sadece bugünlerde değil ömür boyu aradığımız bişi bu:)).. bu arada hangi şair bilmiyorum ama çok doğru ve güzel yazmış...
dostça ve sağlıcakla kalın...

5/23/2006 07:16:00 PM

Adsız said...

Bu sarimiz bütün siirlerinde ismini ifsa eder ikinci satirinda da söylemistir.Kendisini tanimak sansina vardim.Biraz konusma özürlü saiirimizdi yanliz siirlerini okurken birde sarki söylerken.Takilmazdi onu konusurken dinlemek büyük bir zevk idi kekelememek icin bir siir gibi konusurdu. adinin diger harfleri Y.O.... ben tanittim siz de bulun.
Saygilar.Yazilarinizi zevkle takip ediyorum.

5/24/2006 12:44:00 PM

z.pelin said...

Hımmm :) aslında şiir tanıdık çok aşina geldi... Ama şairi çıkartamadım :(..
Veeee şimdi aradım,buldum,hemde çok mutlu oldum :D
ÜMİT YAŞAR OĞUZCAN !!!
Şaşırmadım aslında çünki okuduğum çok fazla şair yoktur...Uzun zaman oldu hatta şiir okumayalı da.. İlk şiir kitaplarımdandır;annemden kalan,cep yayınlarının ... ilk şiir kitabım Özdemir Asaf tı ve babam almıştı.. Sanırım ondandır onun gibi yazardım bende :) çok etkilenmişim...
Bu arada çok acemice karalıyorum fazla yazıda yazamıyorum farkettiyeniz..Çok uzun zamandır herşeyden kendimi soyutlamış olmamdan diye düşünüyorum.. Ve yazmaya çaba gösteriyorum.. :)
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM AYN !!!

5/24/2006 06:22:00 PM