27 Mayıs 2006 Cumartesi

TEZHIP & MOSAIC

Tezhip sanatının Mozaik sanatıyla ilk buluşması...
Daha önce bu iki sanatı birleştiren olmamış :) ...
Örnek bana ait değil, elimdeki tezhip sanatına ait kaynaklardan edindim. Daha sonra autocad de geliştirip bu formda daha hoş olacağını düşündüm.
Kullanılan malzemeler tamamen doğal taş...
Taşların cinsleri ve isimleriyle ilgilenilmez diye vermiyorum ...
Sunum içinde kusuruma bakmayın katalog için çekilen bir fotoğraf, temizleme imkanım olmadı şuan için...
Tezhip sanatı üzerine çok bilgim yok ama benim bu desende algıladığım deniz,martılar ve balıklar olduğu için projeye BOSPHOURUS ismini verdim.


-Mamografi hayat kurtarır.

13 Comments:

Adsız said...

çok güzel bu .... bakmaya doyamıyorum sayfana girince

5/27/2006 08:54:00 PM

Adsız said...

Biscuit 'in dedigi gibi sahaser bir isleme.Hatirladigima göre tezhip sanati yaldizlama olmali.
Tabii benzetme olarak bu deyim kullanailabilinir.Daha cok kitaplar üzerinde altin yaldizlama sanati olarak gecer.Yanilmis da olabilirim.Sayfani zevkle okuyup seyrediyorum, harikalarini daha genis bilgiler verirsen daha cok sevinirim.
Sevgilerle

5/27/2006 10:45:00 PM

z.pelin said...

Merhabalar :)) hoşgeldiniz;sevgili Ayn ve Vintage... yorumlarınız ve beğeniz için sonsuz teşekkür ederim ...Ben çok araştırmadım Tezhip konusunu ama patronumun kardeşinin eşi bu konuda üstatlardan eğitim almış kendini geliştirmiş bi kişi ve bana desenlerin bulunduğu notları verirken Tezhip olarak tanıtmıştı.Tezhip kitaplardada, mimaridede kullanılan bir süsleme sanatı olarak biliyorum...
Söylediğim gibi :) çok fazla bilgiye sahip değilim.. Ama tekrar görüşm şansım olduğunda derinlemesine soracağım..Sizlerinde bu konularla ilgili bilgileriniz varsa zevkle dinlerim..Öğrenmek isterim...
Işıkla...

5/27/2006 11:02:00 PM

Adsız said...

güzel.
ancak detay istiyorum.
fotoğraflar çok uzaktan çekilmiş.
biraz yakın plan rica edeceğim..
benim isteklerim bitmez şekerim..:)

5/30/2006 11:08:00 AM

z.pelin said...

sağol Daisy ... kameramı alamadım alayım detay çekimide veririm elbet... :) sevgiler..

5/30/2006 11:49:00 AM

Adsız said...

Pelin kizim su andaki calismalarini biraz anlat resimler arkadan gelsede olur sayfan kac gündür bos kaldi bir parmak balla kalmiyalim!

Sevgilerle

5/30/2006 12:24:00 PM

z.pelin said...

Ayn bende anlatim istiyorumda :( resimsizde nasıl anlatılır ki... ben size en iisi bu snaat dalıyla ilgili araştırmalarımdan bahsedeyim dökümanlarımı çıkarayımda :)..

5/30/2006 01:57:00 PM

Adsız said...

Bak Pelin kizim gene sayfandayim.Dört gözle bekliyorum.birazda tesvik edici olursa cok daha renkli olur diye düsünüyorum.Cizgilerle de ifade edebilirsin.!

Sevgilerle

5/30/2006 04:04:00 PM

Adsız said...

Nice phottos!!
;)

Adsız said...

Gercekten sahane.....

z.pelin said...

Fasterk sağoool :))..
MADA .. merhabaa:) .. yemedi keşke Çilekcim yeseydi.. Kaldırmak zorunda kaldım .. Çünkü sağolsun bazı kendini bilmez,pasif kişilikli,kendini anca buralarda isimsiz gösterip pislik yapan insanlar türedi :(.. En ii yol cbox sız yol gibi göründü banada.. Yokluğunuda hissetmedi değilim ama bi süre böle kalacak gibi...
görüşmek üzere... Mina Ada yı kocamaaaan öptüm :))

5/31/2006 12:04:00 AM

Adsız said...

c-BOX U KALDIRDIN YORUM YAZANLAR ARTTI NE GÜZEL... ;)

5/31/2006 02:35:00 AM

Adsız said...

Çilekkkkkin annesi merhaba:
Cbox'ı yedimi çilek yoksa :P

5/30/2006 11:59:00 PM