22 Nisan 2006 Cumartesi

ZEUGMA & GAIA

-alıntıdır-
"Zeugma Kazılarının kamuoyunun henüz gündemine girmediği 1992 yılında çıkarılan bu mozaikteki kadın figürü gizemli bakışları ile Zeugma'nın simgesi haline geldi.İlk çıktığı yıllarda kimliği konusunda kesin bir tanımlama yapılamayan bu mozaiğe figüründeki kadın resminin çingene kızlarını andırması nedeniyle çingene adı verildi.Ancak bazı kaynaklar mozaikteki asma figürlerine dikkat çekerek , çingene olarak tasvir edilen kadının yer tanrısı GAİA olduğunu ileri sürmekte. Gaia mitolojide, içinden tanrı soylarının çıktığı ilk element olarak kabul edilmektedir.Gaia , Hesiodos'un Theogonia'sında büyük bir rol oynamasına karşılık, Homeros'un poemlerinde hiç görülmez. Hesiodos'a göre Gaia, Khaos'tan hemen sonra ikince olarak doğmuş, O'nun hemen ardından da Eros (aşk) gelmiştir.Gaia, hiç bir erkek element yardımı olmaksızın, çevresini saran Gök'u (Ouranos) ve Dağlar'ı, deniz unsurunuun kişileştirilmiş erkek şekli olan Pontos'u doğurdu.Gök'ün doğuşundan sonra , Gaia O'nunla birleşti ve böylece sahip olduğu çocuklar, artık basit elemanter güç olmaktan çıkarak, tam anlamıyla birer tanrı oldular.Önce altı titan: Okeanos, Koios, Krios, Hyperion, İapetus ve Kronos ile altı titanid: Theia, Reia, Themis, Mnemosyne, Phoibe ve Tehys doğdular.Bunlar dişi tanrısal varlıklardır.Bu kuşağın en genci Kronos'tur. Ardından Kyklopslar geldi:yıldırıma, şimşeğe ve gök gürültüsüne hükmeden tanrısal varlıklardı bunlar.Adları:Arges, Steropes ve Brontes di.Ve nihayet Ouranos'un aşklarından Kottos, Briareus ve Gyges adlı yüz kollu, devasa, şiddet yanlısı varlıklar olan Hekatogkheir'ler doğdu. "
_Soldaki mozaik orjinal GAIA... sağdaki ise benim yaptığım repredüksiyon çalışmam...
nasıl yorum yapın bakim :)))
_Kopya çalışma yapmaktan nefret ederim ama bu mozaiği yapmak istedim...Gerçi artık Gaia yı çalışmayana mozaikçi demiyorlar bizim sektörde ama sanatçılık kopya çalışmayı kaldırmaz bana göre...
_Gözlerine bakın sadece çok anlamlı bakıyor bence :)
_Repredüksiyon çalışmamda taşları 0,5cm ebadında kullandım.. Türkiyede bu ebatta malzemeyle çalışan nadir kişilerdenim bu konuda mütevazilik yapamayacağım :)
_Orjinalinde taş ebatları daha büyük...
_Tabi unutmamak gereken bir konu daha aslında çok çeşitli taşlar kullanılmış yarı kıymetli süs taşları dahil buna sadece mermer,traverten gibi dekoratif doğal taşlar değil yani opal,lapis... vs. gibi düşünün!(ben birebir görmediğim için tam bilmiyorum dokunmadan incelemeden yorum yapamam şu taş veya mineral diye), ama ben sadece 8 renk mermer ve traverten çeşidi kullanabildim :((
_2 aydan fazla zamanımı aldı bitirmek... gerçi tüm zamanımı versem o kadar sürmezdi ama idare edilecek mini bir fabrika var ilaveten..
_Henüz gidip birebir tanışma imkanımız olamadı ama kendisi benim beğendiğim nadir tarihi mozaiklerdendir :)) . Bu yaz kesin G.Antep 'teyim 1 hafta gezeceğim oraları inşallah...

DOSTÇA & SAĞLICAKLA KALIN....

6 Comments:

Adsız said...

Merhaba Pelin, ziyaretine çok sevinmiştim ama şimdi sitene gelince böyle yetenekli bir arkadaşla tanışmış olmak beni daha da mutlu etti...Bu çingene kızı beni de çok etkiledi biliyor musun, hatta fimodan kendim küçük mozaik taşları pişirip yapmaya çalışacaktım ama sonra bu denli büyük bir işi gözüm kesmeyince Zeugmadaki başka bir mozaik üzerindeki küçük bir balık figürü üstünde çalışmaya başladım, bitirebilirsem çok güzel olacak, ama sen büyük bir ustalıkla çingene kızını reprodükte etmişsin, bu yüzden çalışmanı hayranlıkla alkışlıyorum...Bundan sonra sık sık görüşmek dileğiyle, sevgiler :)

4/22/2006 08:39:00 PM

z.pelin said...

Güzel yorumun için çok teşekkür ederim Safran :)) bu benim mesleğim olduğundan daha rahat çalışabiliyorum ama inan repredüksiyon olayı başka bişi hala hatalarımı buluyorum kendime kızıyorum malesefki kopya olayının kaderi bu olsa gerek :).. herneyse bende fimo olayına yeni başlıyorum blog olayında olduğu gibi :) fimoları aldım ama henüz cesaret edemedim bir çok daldan dala atlıyorum ondanda olsa gerek... fimodan değişik bir kolye ve yüzük yapmayı istiyorum ama henüz tam tasarlayamadım...işte böle ... benim çenem düşerse kötü olur :P henüz alkışı hak edecek çalışmalar yaptığıma inanmıyorum ama yinede çok teşekkürler ;) dediğin gibi sık sık görüşmek dileğiyle :))
sağlıcakla kal...

4/22/2006 09:21:00 PM

Adsız said...

nasıl yani ya?
sen mi yaptın?way..çok güzel ...bak bak neler öğreniyoruz..
bana sitem etmişin ama ben bugün yani c.tesi blogculuk yapmadım.1 arkadaşa uğradım aceleyle..23nisan hazırlıkları vardı oğluşumun..
ya bayıldım çalışmana...yakın takibimdesin şekerim..daha çok bilgi reca ediyorum bu blogdan sana ve çalışmalarına dair...
iyi geceler,mükemmel pazarlar..:)

4/23/2006 02:07:00 AM

z.pelin said...

evt ben yaptım daisy :) teşekkürler... oyyşş ben unuttum 23 nisanı :( benim bebişim yok ya ondandır mazur görün halbuki bayraklandırdımda her yanı ama ...
merak etme blog kurmaktaki amaçlarımdan biride mozaik sanatının ve doğal taşın türkiyede malesefki bilinmemesinden dolayı birazcık tanıtımına katkıda bulunmak..
maluk doğal taş denilince ya apt. lardaki mermer kaplamalar ve basamaklar,yada malumunuz tezgahlar geliyor hepimizin aklına... halbuki öle değil :P
madenciler derneği tvlerde reklam yapmaya bile başladı.. tabi bunda devlete ait kurum binalarında ithal getirilen ve servetler yatırılan mermer ve granit kaplamaları kullanmalarınında büyük payı var:(( / gazetelerden okumuş olabilirsiniz...
herneyse ben size çalışmalarımdan ve daha istediğiniz bildiğim şeyler olursa yazmaktan mutluluk duyarım :)) beğenmenize sevindim...
TÜM ÇOCUKLARIN VE BİZLERİNDE 23NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOK BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUUUUN!!!! inşallah ülkemizin geleceği daha parlak olur ve çocuklarımız bu günlerin devamını yaşamazlar :( pek umutlu olamasamda...
sağlıcakla...

4/23/2006 12:11:00 PM

Adsız said...

daha öncede söylediğim üzere ben çileğin teyzesiyim. yani pelinin teyze kızıyım.yani kardeşiyim :) sülalemizdeki kişiler hep yeteneklidir (övünmek gibi olmasın) ancak pelin farklı bi yeteneğe sahip olarak rüştünü ispatladı.Ailemiz de sanat yeteneğini uygulayan,sabır gösteren,emek veren ve bundan ekmeğini kazanan tek kişi.hayatın bütün lezzetlerini tadmış bi karakterle tanışmış olduğunuz için eminim mutlusunuzdur çünkü bu mutlulu bazen uzakta da olsam 26 yıllardır yaşıyorum.Zamanla bunu daha iyi anlayacaksınız. görüşmek dileği ile....

4/23/2006 06:35:00 PM

Adsız said...

Çok çok güzel bir çalışma,bu sanata yabancı olduğum için kopya falan bilmiyorum :)) ama muhteşem olmuş,ayrıca 0,5 cmlik taşlardan kullanan nadir sanatçılardan olduğun için tebrik ederim.
Başarılarının ve paylaşımlarının devamını bekleriz ...
Sevgiler

4/24/2006 12:00:00 AM