26 Nisan 2006 Çarşamba

FOSİLLER....


_Bunlar bir sanat eseri...
_Muhteşemler ama ....
_Böle kalabilmeleri mucize...
_ Salyangoz fosilleri :)... devasa boyuttalar... bu fotoğraflardaki fosiller yaklaşık 30-40 cm civarında..İlk anda bende inanamamıştım:))

_2004'de İtalya'ya Verona Marmomacc Fuarı için gittiğimizde; Türkiye distribitörü olduğumuz,dünyanın dev doğal taş firması Antolini Luigi'ye gidip fabrikasını ziyaret etme fırsatını buldum arkadaşım Banu ve Ömer Bey'le beraber.... Web sitesini incelemenizi tavsiye ederim..
_Dünyanın dört bir yanından yarı kıymetli ve dekoratif taşların en büyük alıcısı bu firma...Gördüğünüz bu fosillerin 1,2 cm büyüklüğünde olanları bile alıp değerlendiriyorlar.
Nasılmı? bu fosil parçalarını,yarı kıymetli süstaşlarından plakalar oluşturup bunların aralarına serpiştiriyorlar... Aslına bakarsanız bu ufak ebatlardaki salyangoz fosillerini takılarda taş olarak kullananlarda var..Bende bu fosillerden bir set bulunmakta ...(kolye,küpe,yüzük ve broş) bir ara bunlarında fotoğraflayıp eklemeyi istiyorum...



_Fotoğrafta çeşitli ebatlarda ve türlerde kuvarts dilimlerinin arasına bu minik fosillerin yerleştirilip büyük (150*200 cm gibi ) ebatlarda plakalar elde edilmiş. Aynı işlem opaller,kaplan gözü,lapis lazuli gibi diğer yarı kıymetli doğal taşlardada uygulanmış...

_Bu plakalar nerelerde kullanılıyor ? Genelde çooooook zengin :)) kişilerin evlerinde duvar,zemin,banyo kaplamalarında kullanılıyor...

_Fiyatlarımı? Süper uçuk... Takılarınızdaki taşların fiyatını düşünün birde ebatlarını kıyaslayın olayda bin$lar konuşulmakta :))... Eee özel bir tekniklede birleştiriliyor tüm parçalar, pantentini bile almışlar tekniğin... Türkiye'de denendi ama sonuç olumsuz başarılamadı :(

_Bu fosiller genelde Afrikadan çıkıyor ve Antolini bunları topluyor... Büyük olup plakalarda kullanılmayan özel parçalar,baba Antolini'nin ilk fabrika binasını Butik sergi salonuna dönüştürmüşler orada sergileniyor... Tabi herkese açık bir bölümm değil... ben özel bir izinle fotoğraflarını çektim, önemli bir hatıra benim için :)...

_Bende bu kadar büyük olmasada, küçük çapta minik salyangoz fosillerinden oluşan bir kolleksiyon oluşturdum...

_Fosil bu kim bilir kaç milyon yıl geçti yaşanmışlığının üstünden .... ne kadar minik olursa olsun değerli benim için...

Sağlıcakla kalın...

6 Comments:

Adsız said...

sevgili pelin
ne güzel resimler bunlar.Dogrusu kendilerini de görebilmeyi isterdim.Ben de ucundan kıyısından bişeyler söylemek istedim.EEE serde jeologluk var ya....
Bu fosiller çok çeşitli türlerde olup yaşadıkları ortam hakkıda bilgi verirler.BU fosiller,Loca (yani bizim gördüğümüz bölmecikler)sayılarına göre isim almışlardır.Canlı ölüp fosilleşirken bu localarda kalsit kristalleri oluşur.Paleontolojik araştırmalarla yaş ve ortam saptaması yapılabilir.
Genel olarak fosiller,biz jeologlar için bu amaçla kullanılsa da bizim bilmediğimiz bazı sırları hep varolacak.Kimler ,neler yaşadılar...???
sevgiyle kalın

4/27/2006 03:11:00 PM

Adsız said...

siteni cook samimi ve icerikli buldum :) okucam seni ve cileki. bana da beklerim. sevgiler

4/27/2006 05:48:00 PM

Adsız said...

AMMONITES WHO SEEM SNAILS
BYE
ABRAZO VIRTUAL

4/27/2006 09:08:00 PM

Adsız said...

merhaba
fosil takı setiniz çok ilginç geldi bana yayınladığınızda bakarız artık;) sevgiler...melek...

4/28/2006 09:22:00 AM

Adsız said...

tek kelime ile muhteşemler.Sevgilerimle

5/04/2006 09:28:00 AM

Adsız said...

selam ben afrikada fossil isiyle ugrasiyorum elimde cok ve cesitleri var fiyatlari cok ucuz ilgilenen turk arkadaslari beklerim kucuk buyuk her biy var daha ilginci blok halinde fosilli mermerler var saygilar..telim:0032486023923===tunc103@hotmail.com adresim fosil hakkinda her turlu yazip sorabilirsiniz saygilar